Řada 182
Protože poptávka po přepravě nákladů po železnici vzrůstala, rozhodly se ČSD pro objednávku dalších šestinápravových velice výkonných lokomotiv. Jednalo se o 168 kusů lokomotiv řady E669.2 (182) konstrukčně shodných s řadou E669.1(181).
Technický popis
Oproti řadě 181 byl rozvor podvozků zkrácen o
Provoz
Lokomotivy řady 182 jsou u obou železničních správ, které vznikly z bývalých ČSD. ZSSK řadu 182 využívá na postrkové práce v úseku Štrba - Poprad-Tatry, ale snaží se nahrazovat tyto stroje za dvojdílné čtyřnápravové lokomotivy řady 131, které nemají takové negativní účinky na koleje. I ČD je nahrazuje čtyřnápravovými lokomotivami a proto se 182 vyřazují. Některé však čeká lepší osud a budou v dílnách Přerov rekonstruovány pro soukromé dopravce většinou do Polska (viz fotoalbum řada 182) . V provozu se s těmito stroji můžeme setkat již docela výjimečně, ale byly provozovány na dlouhém rameni Česká Třebová – Olomouc – Ostrava – Žilina – Košice – Čierná nad Tisou. K postrkům jsou jako řada 181 využívány na sklonově náročných úsecích u Jablunkova a Horní Lidče.
Technické údaje
Výrobce: |
Škoda Plzeň |
Tovární označení: |
59 E 1-3 – E 669.201 - 2168 |
Rok výroby: |
1963 - 1965 |
Počet kusů: |
168 |
Rozchod: |
|
Napájecí systém: |
3 kV ss |
Uspořádání dvojkolí: |
Co‘ Co‘ |
Maximální rychlost: |
|
Jmenovitý výkon: |
2790 kW |
Maximální tažná síla: |
345 kN |
Hmotnost ve službě: |
120 t |
Maximální hmotnost na nápravu: |
20 t |
Délka přes nárazníky: |
|
Vzdálenost otočných čepů: |
|
Rozvor podvozku: |
|
Šířka lokomotivy: |
|
Výška lokomotivy se staženým sběračem: |
|
Průměr nových kol: |
|
Minimální poloměr oblouku: |
|
Autor textu: Daniel Forejtar
Inspirace: Atlas vozidel 1.díl Elektrické lokomotivy ČD a ŽSR
Náhledy fotografií ze složky Řada 182