Řada 183
Technický popis
Oproti řadám
Provoz
V
provozu se s nimi můžeme setkat na rameni Horní Lideč - Půchov - Žilina - Vrútky
a Košice - Čierná nad Tisou. V postrkové službě jsou pak využívány v úseku
Poprad-Tatry – Štrba. Všechny "šestikola trojky" jsou dislokovány na
Slovensku u dopravce ZSSK Cargo (ZSCS). Můžeme se s nimi setkat v depech
Žilina, Špišská Nová Ves a Košice. Zajímavostí bylo dodání 8 strojů do DKV
Olomouc v období od 22. do 25. března roku 1971, ale poté i tyto stroje byly
předislokovány na Slovensko. Posledním strojem, který odešel na Slovensko byl E669.3014
dne 18.2.1980.
Výrobce: |
Škoda Plzeň |
Tovární označení: |
61 E 1 – E669.301 -
3043 |
Rok výroby: |
1971 |
Počet kusů: |
43 |
Rozchod: |
|
Napájecí systém: |
3 kV ss |
Uspořádání dvojkolí: |
Co‘ Co‘ |
Maximální rychlost: |
|
Jmenovitý výkon: |
2790 kW |
Maximální tažná
síla: |
345 kN |
Hmotnost ve službě: |
120 t |
Maximální hmotnost
na nápravu: |
20 t |
Délka přes
nárazníky: |
|
Vzdálenost otočných
čepů: |
|
Rozvor podvozku: |
|
Šířka lokomotivy: |
|
Výška lokomotivy se
staženým sběračem: |
|
Průměr nových kol: |
|
Minimální poloměr
oblouku: |
|
Autor textu: Daniel Forejtar
Inspirace: Atlas vozidel 1.díl Elektrické lokomotivy ČD a ŽSR
Náhledy fotografií ze složky Řada 183